آرشیو خبرهای مهم

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

آرشیو خبرهای مهم

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

فناوری 5g فایو جی چه زمانی در ایران منتشر می شود؟

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۵۴ ب.ظ

ایران قرار است از سال دیگر تکنولوژی نسل پنجم (5G) را به صورت محدود تست کند تا پس‌ از آن همزمان با سایر کشورهای دنیا، در سال ۲۰۲۲ این فناوری به مصرف عموم کاربران برسد.

انتقال سریع اطلاعات با پنجمین نسل ارتباطات موبایل، تعریفی است که برای تکنولوژی ۵G به کار گرفته می‌شود. چراکه این تکنولوژی پتانسیلی دارد که می‌تواند اطلاعات را تا ۴۰ برابر سریع‌تر از نسل چهارم موبایل که هم‌اکنون در اختیار کاربران تلفن همراه است، جابجا کند.

به همین دلیل کشورهای مختلف برای ورود این فناوری آماده می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که نسخه پنجم شبکه تلفن سیار در دنیا از سال ۲۰۲۰ عرضه شود و تا ۵ سال دیگر اکثر اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات بی‌سیم، شبکه ۵G راه‌اندازی کنند. این فناوری با قابلیت اتصال بی‌قیدوشرط به اینترنت، زندگی افراد را به‌کلی متحول خواهد کرد.

افزایش نرخ انتقال اطلاعات و سرعت، در کنار کاهش تأخیر در ارسال اطلاعات، مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه نسل پنجم موبایل است که می‌تواند به کارآمدی اپلیکیشن‌های مرتبط با اینترنت اشیا نیز کمک کند و در نهایت پیش‌بینی‌شده که با ۵G شاهد رشد ۲۵۰ برابری اتصال اشیا و دریافت موجی از اطلاعات باشیم. به این ترتیب هدایت ماشین‌های خودکار، ایجاد شبکه هوشمند حمل‌ونقل و رسیدن به زندگی هوشمند به معنای واقعی، تا کمتر از ۵ سال آینده دور از ذهن نخواهد بود.

منبع: مشرق نیوز

شبکه 5G یا 5 جی و هر آن‌چه لازم است در مورد آن بدانید

۶ آذر ۱۳۹۷ - شبکه 5G یا 5 جی را می‌توان یکی از تکنولوژی هایی دانست که می‌تواند نسل بعدی اینترنت را ... شبکه 5 جی باعث افزایش چشم‌گیر قدرت تکنولوژی اینترنت اشیا می‌شود. ... 5G چه زمانی راه‌اندازی خواهد شد؟ ... طبق خبری که GSMA منتشر کرده ‌است حداقل سرعت دانلود با 5 جی 1 .... با بهترین رمان های عاشقانه ایرانی آشنا شوید.

اینترنت 5G چیست و کی عرضه ‌می‌شود؟

 

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - اینترنت نسل پنجم چیست و ویژگی‌های آن چگونه است و چه زمانی آن را خواهیم دید؟

اینترنت 5G در ایران؟ 

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ... بزرگ سازنده تلفن همراه به تکنولوژی فایو جی مجهز شوند در همین حال ایران هم از راه‌اندازی این شبکه خبر داده است. ... محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار .... این تعداد بالا اتصال با لنز سبب می‌شود ارتباط لنز و دوربین بهتر ... این گوشی تنها ۱۷ صدم وات‌بر‌کیلوگرم تشعشعات منتشر می‌کند.

اینترنت 5G چیست و چه زمانی عرضه ‌می‌شود؟

۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - قطعا سرعت و کیفیت اینترنت 5G از نسل های قبلی بهتر می باشد. ... این در حالیست که فناوری 4G قابلیت ارائه سرعتی بالاتر از این مقدار را دارد. ... نسل بعدی اینترنت موبایل است که قرار است بعد از 4G یا 4.5G عرضه شود. ... در 5G سیگنال‌های اینترنت نمی‌تواند زیاد منتشر شوند و به ناچار باید از .... منبع: آی تی ایران.

  • حسین نامعلوم

5g

اینترنت نسل پنجم

فناوری 5g

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی