آرشیو خبرهای مهم

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

آرشیو خبرهای مهم

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

چرا باید سیگار کشیدن را ترک کنیم؟

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۵۵ ب.ظ

ترک سیگار یکی از موضوعاتی است که امروزه روش های مختلفی برای آن وجود دارد و افرادی که اعتیاد به سیگار دارند، تمام تلاش خود را می کنند تا با استفاده از این روش ها اقدام به ترک سیگار کرده و این اعتیاد را از بین ببرند.

فواید ترک سیگار /6 فایده شگفت انگیز که به شما نمی گویند!

متاسفانه افرادی که اعتیاد به سیگار دارند، همواره به این مسئله اشتباه اشاره می کنند که کشیدن سیگار تنها برای خودشان ضرر دارد اما مسئله بسیار مهم این است که کشیدن سیگار برای اطرافیان فرد معتاد نیز خطرات مختلفی به همراه دارد. در حقیقت دود سیگاری که در محیط پخش می شود، می تواند آسیب جدی به بدن افراد سالم زده و آن ها را با مشکلات گوناگونی مواجه کند. در صورتی که شما اقدام به ترک سیگار کرده و آن را کنار بگذارید، می توانید به سلامت اطرافیان خود کمک چشمگیری کنید. این اطرافیان می توانند شمال دوستان، آشنایان و اعضای خانواده شما باشند.

یکی از روش های بسیار مرسوم برای ترک اعتیاد کمک گرفتن از دوستان و آشنایان است. در این روش شما باید از افرادی که به آن ها خیلی نزدیک هستید، اطلاع دهید که قصد ترک سیگار را دارید. آن ها با روحیه و انگیزه بالا شما را به ادامه این کار ترغیب کرده و همچنین در زمان هایی که ممکن است وسوسه شده و بخواهد دوباره به سمت سیگار کشیده شوید، مانع از این کار شما می شوند.

 به منظور حل این مشکل مهم ترین و اصلی ترین قدم ترک سیگار است. با ترک سیگار و کنار گذاشتن اصولی آن، رفته رفته سیستم ایمنی قوای از دست رفته خود را تجدید کرده و آرام آرام شاهد بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن خواهیم بود.همان طور که مشاهده می کنید، سیستم ایمنی بدن نیز مثل بخش های مختلف که هنگام اعتیاد با مشکل مواجه می شوند، پس از ترک سیگار قادر خواهد بود تا دوباره به حالت قبل بازگشته و با حداکثر توان از بدن در برابر انواع بیماری ها محافظت کند. متاسفانه افراد معتاد حتی با کوچکترین مسئله ای به سرعت با مشکلاتی نظیر خستگی و سردرد مواجه شده و همین موضوع باعث می شود تا آن ها نتوانند به درستی زندگی کنند. همان طور که اشاره کردیم، مهم ترین راهکار برای بهبود وضعیت آن ها، کنار گذاشتن سیگار تحت نظارت افراد متخصص و خبره در این حوزه است.

یکی از مواردی که باعث می شود تا افراد در طی دوره ترک، دوباره به سراغ سیگار بیایند، وجود عواملی است که آن را تحریک می کند. به همین دلیل اگر قصد دارید تا سیگار را به صورت جدی تر کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا محیط زندگی خود، محل کارتان و... را عاری از هر عاملی کنید که شما را یاد سیگار کشیدن می اندازد. اگر قصد دارید تا سیگار را ترک کنید، پس از آخرین سیگاری که دود کردید تمامی زیر سیگاری ها و فندک های خود را دور ریخته، لباس هایی که بوی دود و سیگار می دهند را شسته و محیط خانه را به صورت کامل تمیز کنید.

 تمام تلاش خود را کنید تا محیط خانه عاری از بوی ترک سیگار شود. برای انجام کار می توان از خوشبو کننده های هوا استفاده کنید. همچنین اگر در اتومبیل خود سیگار می کشید، به صورت کامل آن را تمیز کنید. در واقع شما باید تمام تلاش خود را کنید تا هر عاملی که شما را یاد سیگار کشیدن می اندازد را از بین برده و عوامل محرک را به صورت کامل حذف کنید.

 این مسئله باعث می شود تا بدن به بدترین شکل ممکن به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده و در صورت عدم رسیدن نیکوتین به بدن کل سیستم عصبی فرد معتاد با مشکل مواجه شود.یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در دوره ترک سیگار با آن مواجه هستند، احساس بیقراری است که در آن ها به وجود می آید. در واقع به دلیل عدم رسیدن نیکوتین به بدن کل سیستم بدن با مشکل مواجه شده و فرد با مواردی همچون زودرنجی، استرس، عدم تمرکز و... مواجه خواهند شد.

پزشکان و افراد متخصص برای حل این مشکل پیشنهاد می دهند که اقدام به انجام روش ها و تکنیک های مختلفی کنید. این تکنیک ها باعث می شود تا مشکلات ذهنی فرد معتاد به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. در صورتی که فرد معتاد بتواند به خوبی از این مرحله عبور کرده و استرس خود را کنترل کند، قادر خواهد بود تا نیاز بدن به نیکوتین را برطرف کرده و دیگر نیازی به مصرف نیکوتین برای حل مشکلات عصبی خود نداشته باشند. اگر بخواهیم به صورت کامل این مسئله را بیان کنیم، می توان گفت که پس از ترک سیگار است که شما قادر خواهید بود تا با سطح استرس کمتری زندگی کرده و همچنین با بهبود وضعیت اکسیژن در بدن تمرکز خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

منابع: ایلنا + رجانیوز

  • حسین نامعلوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی