آرشیو خبرهای مهم

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

آرشیو خبرهای مهم

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

جدیدترین خبر های فناوری و شبکه های اجتماعی و استارتاپ ها و سایت های روبه رشد و سایر اخبار از جمله علمی و آموزشی و...

چطوری خودارضایی را ترک کنم؟

شنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۴۸ ب.ظ

 تحقیقات گسترده محققان از افرادی که دچار اعتیاد به خودارضایی بودند انجام پذیرفت، نتایج جالبی حاصل شد! خودارضایی جزو عاداتی است که ریشه دار بوده و انجام آن دلیل دارد. در ادامه به رایج ترین دلایل انجام عمل خودارضایی در آقایان و خانم ها پرداخته ایم که شما با فهمیدن این مسائل می توانید راحت تر اقدام به ترک خودارضایی کنید زیرا شما دلایل انجام عمل را آگاهانه متوجه خواهید شد.

نداشتن شریک جنسی و یا در دسترس نبودن

مهم ترین دلیل خودارضایی مخصوصا در آقایان، در دسترس نبودن شریک جنسی و یا نداشتن شریک جنسی می باشد. این حالت بیشتر در افراد جوان تر دیده شده و در مردان متاهل معمولا این مشکل وجود نداشته و دلیل خودارضایی موارد دیگر است. پسرهای تازه به بلوغ رسیده و جوانی که معمولا از شریک جنسی برخوردار نیستند، بیشترین طیف افرادی را تشکیل می دهند که دچار بیماری خودارضایی شده اند. اما این دلیل درست نیست که بگویید چون شریک جنسی ندارم پس ترک خودارضایی کاری بیهوده است.

جالب است بدانید عکس این موضوع نیست وجود دارد. یعنی احتمال این که مردان و زنانی که دارای روابط جنسی منظم و مرتب هستند به خودارضایی دچار شوند بسیار بالاست و گاهی به دلیل نبود شریک جنسی دست به انجام این عمل می‌زنند.

نداشتن رضایت از زندگی زناشویی و روابط جنسی با همسر

عدم رضایت از روابط جنسی یکی از دلایل انجام این عمل است. افرادی که نمی‌توانند در روابط جنسی خود احساس رضایت کافی داشته و یا لذت خوبی را تجربه کنند به این عمل روی می‌آورند. لازم است بدانید که نداشتن رضایت از زندگی زناشویی و روابط جنسی با همسر که یکی از عوامل اصلی خودارضایی در افراد متاهل است، یکی از دلایل اصلی طلاق در کشورهای مختلف نیز می باشد.

داشتن رفتارهای وسواسی و از روی اجبار

طیفی از بیماری‌های روانی به نام وسواس وجود دارد که در آن فرد مبتلا رفتارهایی شبیه به وسواس داشته و نمی‌تواند در مقابل انجام آن مقاومت کند. یعنی انجام دادن یا ندادن یک کار مشخص عملا دست فرد نبوده و هیچ اختیاری از خود ندارد. معمولا افرادی که به شکل وسواسی به انجام خودارضایی می‌پردازند، لذت زیادی از انجام این کار نبرده و تنها به عنوان یک اعتیاد و عادت آن را انجام می دهند. ترک خودارضایی به شدت به این افراد بیشتر توصیه می شود زیرا این افراد توان متوقف کردن این عمل را نیز نداشته و ممکن است به همین دلیل آسیب های شدیدی در انتظارشان باشد.

داشتن استرس زیاد و یا بیماری‌های جسمی مرتبط با این کار

جالب است بدانید افرادی که در شرایط پراسترس شغلی و تحصیلی قرار دارند نیز ممکن به طور حاد به انجام عمل خودارضایی پرداخته و استرس و اضطراب خود را از این طریق رفع کنند. استرس به صورت کلی عامل بسیار مهمی در انجام خودارضایی در دخترها و به خصوص پسرها می باشد. افرادی که در شرایط سخت و استرس خودارضایی می‌کنند، معمولا پس از انجام آن استرس کمتری داشته و فکر آن ها آرام تر خواهد بود و فکر می کنند اگر اقدام به ترک خودارضایی کنند نمی توانند استرس خود را رفع کنند که این کاملا اشتباه است! اگر شما کمی تحقیق کنید می توانید هم اقدام به ترک خودارضایی کنید و هم استرسی نداشته باشید، در بخش راه ها و روش های ترک خودارضایی کامل این موضوع را توضیح داده ایم.

غلبه بر افکار جنسی با ورزش

برای غلبه بر افکار جنسی و جلوگیری از خود ارضایی بهتر است یکی از ورزش های مورد علاقه تان مانند، دو یا شنا، یا یک ورزش گروهی مثل فوتبال، بسکتبال، یا تنیس را دنبال کنید زیرا ورزش کردن سبب تسکین استرس، احساس شادابی و سلامت جسم می شود. یوگا، نیز یکی از بهترین ورزش ها برای کنترل امیال جنسی است که احساس آرامش بیشتری به شما داده و تفکرات خودارضایی را کاهش می دهد.

ترک خود ارضایی با ورزش مورد علاقه تان

برای اینکه بتوانید در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و انرژی خود را صرف کارهای خلاقانه کنید لازم است از میوه جات و سبزیجات زیادی در رژیم غذاییتان استفاده کنید تا تاثیرات آن را روی بدن تان ببینید . استفاده از میوه و سبزیجات سبب می شود که شما سالم تر زندگی کنید و استرس که عامل اصلی خودارضایی است را نداشته باشید.

ترک خود ارضایی با انجام کارهای خیرخواهانه

برای اینکه افکار جنسی را از خود دور کنید لازم است ، انرژی تان را صرف کمک به اهداف بشردوستانه مانند کمک به خانواده های کم درآمد ، درس دادن به دانش آموزان ضعیف ، جمع کردن پول برای کار خیر یا تمیز کردن مناطق آسیب دیده کنید.

سرگرمی جدید، مهارت پرورشی برای دوری از افکار جنسی

برای اینکه ذهنتان را در زمانی که دچار افکار جنسی می شود به سمت دیگری هدایت کنید لازم است یک سرگرمی جدید، یا یک مهارت پرورشی مانند آشپزی، نجاری، تیراندازی، نانوایی، سخنرانی برای عموم یا باغبانی و گلکاری را بیاموزید زیرا تبحر درآن، زمان طولانی لازم دارد که می تواند توجه مغز را از رضایت آنی خودارضایی به سمت رضایت کسب اهداف دربلند مدت، جلب کند.

برنامه ریزی برای ساعات استراحت روزانه راهی برای کنترل میل جنسی

زمان های انجام خودارضایی را بدانید و در این زمان ها ذهنتان را با یک برنامه خوب و کامل منحرف کنید ، لازم است برنامه شما بسیار انرژی بر باشد تا با انجام آن سرگرم و خسته شوید و دیگر انرژی برای خودارضایی برایتان باقی نماند.

منبع: https://bazdeh.org/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B3/

  • حسین نامعلوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی